Futalaci - Fusd le életed első maratonját

2014. január 17. cadix

Mint eddig minden feladatnál, itt is egy kis anekdotázással kezdeném. Ma már természetes, hogy a futás az életem szerves részét képezi, viszont bő másfél évvel ezelőtt ez a legkevésbé sem volt így. Egész életemben utáltam futni, kifejezetten kerültem, gimnázium alatt ott csaltuk el, ahol csak tudtuk és amennyire csak tudtuk...

Máig emlékszem arra az alkalomra, amikor ez az egész átkattant. 2012. áprilisa, egy egészen napos, meleg tavaszi nap volt. Este 6-7 körül felhívtam Andris barátomat (Buffalo szakértőnk a videóban), hogy találkozzunk, igyunk meg egy sört. Ő közölte velem, hogy épp futni indul, tartsak vele. Ez az egész nagyon meglepett, mert ő legalább annyira kerülte a futást, mint én. Mindenesetre meggyőzött, hogy sörözhetünk, ha előtte bevállalom, hogy megyek vele futni, ami a következőképpen néz ki: 2 perc laza kocogás, majd 2 perc séta és ezt a két fázist hétszer ismételve. tehát összesen 28 percet kellett sportolni, abból 7x2 percet kocogni és 7x2 percet sétálni...

Bevállaltam. A végén átértékeltem a dolgot, 28 percig sportoltam, kibírható volt rengeteg séta miatt, mégis 3 km-t mutatott a mérés... Két nap múlva újra mentünk és folytattuk, idővel a 2 perc futások 5-re, majd 10-re változtak és a sétás részek elmaradtak, majd lefutottuk a klasszikus szigetkört megállás nélkül... Azóta pedig imádok futni, csatlakoztam az angyalföldi futócsapathoz, az Angyalcipőkhöz, futottam pár félmaratont, résztvettem az Ultra Balatonon csapatban, de be kell vallanom, hogy soha az életben nem futottam még 22 km-nél többet. Általában vagyok olyan edzettségi szinten, hogy szinte bármikor gond nélkül tudok futni egy két óra körüli félmaratont. Viszont a feladatom nem egy félmaraton:

Futalaci

Fusd le életed első maratonját

Egy maraton nem két félmaratonból áll, még ha matematikailag igaz is az állítás. Keményen fel kell rá készülni és amit eddig nem tettem meg, azt meg kell tennem, azaz 22 km-nél többet futok edzés címszóval. Elsősorban az idő a szűk keresztmetszet, túl sok mindennel foglalkozom ahhoz, hogy rendszeresen megfelelő mennyiségű időt tudjak szánni a futásra. Nyilván ezen muszáj változtatnom, másképp nem érem el a célomat.

A következő posztban leírom, hogy jelenleg hogyan készülök és milyen versenyeket tűztem ki célul. A vége:

29. SPAR Budapest Maraton
2014. október 12.

megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://30fele.blog.hu/api/trackback/id/tr95765027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentek

süti beállítások módosítása