Greenpeace - 30 nap füstmentesen

2014. január 16. cadix

Újabb feladathoz érkeztünk, három lazább, humorjellegű pont után keményebb feladatok következnek.

6. Greenpeace

30 nap füstmentesen!

A feladatot olvasva először nem volt egyértelmű, két gondolatom volt:

  • 30 napig nem ülhetek az autómba és másképp kell közlekednem - mélyen érintene
  • 30 napig nem gyújthatok rá - mélyen érintene, de van pozitív hatása

keep-calm-and-no-smoking-36.pngMint kiderült, az utóbbiról van szó. 30 nap dohányzás nélkül gyakorlatilag egy igen erős lépés, hogy teljesen leszokjak. Ha 30 napig nem gyújtok rá, akkor utána már miért tenném? Gimnáziumi éveim felétől, nagyjából 13 éve dohányzom, ami nem kis idő. Ezalatt kétszer is előfordult, hogy egy évig nem gyújtottam rá, mondhatni leszoktam, majd visszaszoktam...

Az utóbbi egy-másfél évben már többször elhatároztam, hogy abbahagyom a dohányzást, többek között ez motivált, hogy elkezdjek futni, de nem éreztem és máig nem érzem, hogy a légzésemmel gond lenne, gátolna a futásban - nyilván évek kérdése és érezni fogom, ha így folytatom...

A sok elhatározást sosem követték valódi tettek, most viszont 30 napig biztosan nem fogok rágyújtani. Ez nem azt jelenti, hogy  30 nap leteltével sem, de maximum egy-egy alkalommal, nagy ritkán... -bár lehet, hogy most a még igen erős dohányzás iránti vágy beszél belőlem.

A feladat elkezdését már december közepén elterveztem. Nem akartam újévi fogadalmakhoz kötni, konkrétabb és praktikusabb tervem volt. Január 11-én volt egy bulink a Spilerzzel és előre eldöntöttem, hogy aznap éjjel még dohányzom, lefekvés előtt elszívom az utolsó cigit és kezdődhet a 30 nap (vagy minél több).

A kezdés sikerült, hajnalban elszívtam Joci haverom utolsó szál cigijét és azóta nem gyújtottam rá. Másnap nem is kívántam, a hétfői munkakezdés és cigi nélküli kávézás fura volt, kedden és szerdán egy-egy óra volt, amikor ezen járt az agyam. Ma, csütörtökön, az ötödik napon, már nem jutott eszembe és ez jó.

Nem használok semmilyen nikotinpótló szert, inkább elterelem a figyelmem és lefoglalom magam, valamint letöltöttem egy alkalmazást, ami másodpercre pontosan méri az utolsó cigim óta eltelt időt. Kiszámolja, hogy az eddigi átlag fogyasztásom és a cigaretta ára alapján mennyit spóroltam és az egészségemre vonatkozóan is ad infot (az ízlelésem, szaglásom és a keringésem már olyan mint egy nem dohányzóé, viszont rák kockázata még egy dohányoséval megegyező...). Itt tartok most, pár naponta beszámolok majd arról, hogy sikerül-e tartózkodni a dohányzástól.

photo.PNG

megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://30fele.blog.hu/api/trackback/id/tr525761763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentek

süti beállítások módosítása